söndag 22 maj 2016

En riktigt bra familjehelg med mannen, mamma, syster och alla barnen

Igår åkte jag återigen upp till mammas nya lägenhet. Denna dag gav vi oss iväg på en liten shoppingtur tillsammans med min syster. Gardiner, gardinstänger, sängbord m m. En gemensam lunch på Lorensberg hanns också med. Deras Ceasarsallad var enorm och fantastiskt god! Det har blivit en riktig favoritrestaurang i Varberg. Helt fantastisk mat!

Lägenheten är redan i bra ordning och hon kommer att få det sååå fint!! Lägenheten är verkligen, verkligen mysig. Jag hade kunnat tänka mig att flytta in vilken dag som helst. Jag är helt övertygad om att hon kommer att trivas fantastiskt bra där.

Helheten i vardagsrummet med mixen mellan gammalt och nytt blev riktigt, riktigt bra. Vi plockade ihop det bästa av allt som mamma ville ha med sig och vardagsrummet går nu i djur- och naturstil precis som mamma vill ha det. Här kan hon känna sig hemma med bl a 10-taggaren som pappa skjutit en gång för länge, länge sen.

Balkong med sydväst läge och gott om plats. Bättre kan det knappast bli.

I fredags var min äldste son med och flyttade och bar möbler. Igår kom mellantösen med sambo och hälsade på och fick fika i mormors nya lägenhet. De förundrades över hur stor lägenheten var. Ja den känns verkligen, verkligen rymlig.
 
Igår följde min kära syster sen med hem till mitt hus för idag skulle hon åka hem. Nu kom yngsta dottern på besök till oss och stannade över natten tills idag. Därmed har jag träffat alla barnen samma helg! Dessutom både mamma o syster. En riktig familjehelg.

Igår kväll kom även en kompis på besök så vi satt ute o grillade och lyssnade på musik, ja t o m dansade på altanen:-) till långt fram på natten. Yngsta dottern kom fram till att det var roligare att vara med oss än med sina egna kompisar så hon bestämde genast att hon ska med på nästa års cykelfest! Nästa generation är på väg in!

Imorse blev det hotellfrukost för mig, min man, min syster och min dotter. En bra start på dagen innan syrran packade väskorna för att flyga hem till Florida igen.

Det fick bli taxi till stationen. Ingen utav oss kände sig riktig säker på att kunna köra bil så här dagen efter ännu en bra fest.

Yngsta dottern. Väldigt lik sin mamma enligt de flesta. Hela dagen har jag njutit av hennes sällskap och hon konstaterade hur skönt det var att få vara ute på landet igen. Förhoppningsvis blir då besöken lite tätare under sommaren. Vi hoppas på det.

Dagens träning fick bli 6 kilometers promenad tillsammans med dottern. Imorgon påbörjar jag en ny omgång med Ulrikas Sommarturbo. Nu ska jag köra superstrikt i 2 veckor. Jag måste komma på banan med maten igen. Det känns som att kommande 2 veckor är såpass lugna att jag ska lyckas med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!