söndag 31 juli 2016

4 mil på cykel, 1 timmas vandring och sen kom belöningen, Holy Smoke BBQ!!!

Idag sov vi (jag) så länge vi orkade. Det visade sig vara till 7.07. Då påbörjade jag väckningen av min något mer morgontrötte man. Strax efter 9 var han väl såpass pigg att vi kunde sätta oss på cyklarna och ge oss iväg på en runda som givetvis han valt ut redan dagen innan. Nästan 4 mil på relativt platta vägar. Ja en o annan backe slipper man givetvis inte ifrån här ute på Bjäre men jösses vad vackert det är! O vilken bra start på dagen. Den här backen ser kanske inte så farlig ut men jag var tvungen att pausa ett par gånger bara för att fota...eller hur??

 

 

När vi kom hem igen efter cykelturen så frågade mannen i huset om jag ville följa med på en hemlig utflykt som även innfattade mat. Självklart, sa jag! Jag misstänkte genast att det kanske rörde sig om Höganäs och Saluhallen där. Höganäs var rätt, där strosade vi omkring längs med havet i en hel timma med ben som värkte efter morgonens cykeltur.

 
Vackert, stundtals lite småkyligt i vinden men ändå mestadels soligt o skönt. Ett stort tält var uppsatt i hamnen där någon kyrka hade ett gigantiskt Halleluja-möte, hualigen! Det gick vi snabbt förbi! Har inte folk något bättre för sig?

Amplarna som hängde i lyktstolparna imponerade stort. Frodigt o vackert.

 

Efter promenaden blev det ett besök i saluhallarna men inte för att äta, bara för att titta men det var inte illa det. Hur läckert som helst att bara strosa omkring och titta på allt. Tyvärr glömde jag här mobilen i bilen och fick ta bilder med mannens mobil:-( Dagens minus men här är de i alla fall.

 

 

Sen kom den största belöningen! Jag säger bara Holy Smoke BBQ!!! Jösses vilket ställe han tog mig till! Jag hade aldrig hört talas om det och det låg långt ute i ingenstans och det var ett riktigt "Hill-Billy-ställe", ruffigt, plåtskjul, träbänkar och bara alldeles underbart!!!

En grillplatta med grundtillbehör och sen valde man till det kött man ville ha. Mmmm, så dj-dra gott alltså!! Det här måste bli en återkommande aktivitet varje sommar. Ett helt unikt ställe. Vilken tur att vi tidigare bara ätit frukost och sen motionerat kopiöst mycket. Den här middagen intogs vid 4-tiden och sen blev det ingen mer mat denna dag vill jag lova!

Imorgon ska jag modigt ställa mig på vågen vilket jag vägrat att göra ända sedan den 8 juli, nästan en hel månad sedan. Oavsett vad den säger så kommer jag att köra 16:8 hela nästa vecka. Inga förändringar i övrigt bara ingen mat mellan 8 på kvällen och 12 på dagen nästkommande dag. Det ska bli spännande att se vilken skillnad det gör. Det känns inte som någon större uppoffring i min sista semestervecka men nog alldeles nödvändigt.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!