fredag 29 juli 2016

När världens bästa man fyller år

Idag fyller min man, världens bästa man, år! När jag fyller år vill jag ha frukost på sängen. Det vill inte han. Ibland får han det ändå men idag slapp han:-)

I den bästa av världar hade vi idag gett oss ut på en cykeltur i det fantastiskt underbara vädret. Soligt och vindstilla. Nu hade vi inte hjärta att lämna Lexie ensam i flera timmar med strut på huvudet när hon lider så utav det. När vi är hemma kan hon vara utan för hon är jätteduktig men åker vi iväg så vågar vi givetvis inte chansa. Det fick istället bli en 3 kilometers jogging tillsammans. Mannen har ont i vaden så då passar det honom bra att lunka med i mitt lugna tempo. Bra för mig, dåligt för honom.

Istället för frukost på sängen så blev det youghurt med hemgjord müsli och färska bär på altanen efter vår joggingtur. Inte helt fel det heller!

Den bästa man kan tänka sig, 53 år idag.

Ikväll kommer nästan alla barnen hem, 4 utav 5, för att grilla tillsammans med oss. Det blir nog en riktigt bra dag det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!