söndag 11 december 2016

Vindsröjning och nostalgiska videoband



















Söndag. En dag helt utan förväntningar o krav. Idag blev det en ordentlig hotellfrukost som vi stått oss hela dagen på. "Att-göra-listan" för dagen blev lång och en del har hunnits med, annat inte men jag väljer att vara nöjd med det jag gjort istället för att fokusera på det som jag inte gjort.





















En sak som jag inte definitivt inte planerat men som jag ändå är så sjukt nöjd med att det blev gjort, är att vår egen "dö-städning" på vinden är påbörjad. En sak som med all önskvärd?? tydlighet står klar när ens föräldrar går bort/gårdar säljs är att de sparat på allt för mycket., även om det inte är mycket så är det allt för mycket. Så även vi så klart. Så mycket man sparat som kan vara bra att ha. Så mycket man sparat för att barnen kanske vill ha när de vuxit upp. De gäller nog att rensa allt ibland så att de inte får allt för mycket att plocka i när vi inte längre finns kvar. O hur kan man veta hur länge man finns kvar? Tills imorgon? Nästa år? Tills man är 100 år? Vem vet?



















Istället för att ta allt på en gång valde vi idag att påbörja en liten, liten del. En hel sopsäck full med skräp blev det efter bara en timmas röj o det finns så mycket kvar.

De ärvda kopparna som ingen utav döttrarna vill ha kom jag på att jag själv vill ha. Istället slänger jag ut de jag har idag. De är ju alls inte lika snygga som de här. Bytt, bytt, kommer aldrig igen.

Mycket nostalgi dyker upp när man städar. Gamla videoband med inspelningar från födelsedagar, lussefirande på skolan och fram för allt dressyrtävlingar! Det är lätt att fastna och det är lätt att en tår nästan kommer i ögat. Helt underbart!





















En lagom lång hundpromenad har också hunnits med då vi även hälsade på den söta lilla hästen längst upp i inlägget. Låtarna från Så mycket bättre rullar på stereon och jag njuter av min söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!