lördag 4 mars 2017

Händelserika dagar i Spanien




















I två hela dagar har vi nu varit här. Första dagen med kanonfint väder och vi hann med bortåt fyra timmar vid poolen. Solbrännan satte sig direkt, underbart!




















Igår var det däremot mulet o sen kom regnet. A var ute o cyklade i bergen o jag o mamma traskade upp till Arroyo de la Miel o gick på marknaden. Varje fredag är det en stor marknad där som jag länge velat gå på, nu blev det av. Vi handlade lite keramik, kläder, blommor o så grönsaker o frukt. Jösses så billigt! Kassarna blev tunga att bära hem vill jag lova. En trevlig förmiddag som avslutades med en cappuccino på ett café.

På eftermiddagen åkte vi buss till IKEA (ständigt dessa besök på IKEA😣). Det vi sökte var möbler till terrassen o det fann vi! Första dagen vi var här kom leveransen med nya sängar o nu köpte vi hem möbler till terrassen.  Nu börjar lägenheten verkligen att bli komplett. Det var sååå skönt att ha fått ordnat detta. 

Idag förväntas det tyvärr att bli dagsregn så vi får väl se vad vi ska hitta på. Vi börjar väl dagen med en promenad. Igår var jag ute o joggade o såg solen gå upp över havet. Idag har jag lovat mamma att få uppleva soluppgången så då får det bli promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!