söndag 2 april 2017

Plötsligt händer det! Från 5 grader o regn till 20 grader o sol!


Vilken helg det har varit! När jag satte mig i bilen på väg hem från jobbet i fredags och bilen visade 20 grader utomhus, vilken lycka! Äntligen! Nu har det vänt, från 5 grader o regn till 20 grader o sol, bara så där? Välkommen värme, säger jag bara!



Så fort värmen kommer så kommer även längtan efter utevistelse och längtan efter grillad mat. Efter lite övertalning fick jag mannen att gå med på att ta ut utemöblerna och grillen UTAN att först tvätta hela altanen😒. När möblerna väl kommit på plats kunde vi äntligen sätta oss ner och bara njuta. O vet ni vad? Vår vän Ville Vessla tittade helt plötsligt fram under grillen!!! Eller var det t o m två vesslor? Än var han där o än var han där. Vi blev lite osäkra, kanske att det var två? Vi är i alla fall oerhört glada om den är kvar runt i kring vårt hus.



När utemöblerna kommer på plats blir helt plötsligt vår altan så mycket mer inbjudande. Nu ser den möblerad och trevlig ut, utan möbler är den bara dötråkig och dötrist. Tre dagar i rad har vi nu grillat, lax, biffar och korv och det har smakat helt ljuvligt!




Hela helgen har vi jobbat, jobbat o jobbat. Halv 7 ringde klockan i lördags o sen har det bara rullat på. Vi har målat, målat o målat. Lördagen avslutade vi genom att klä om de gamla tråkiga stolarna. Tänk vad lite  nytt tyg kan göra skillnad! Återigen var jag i Boarpsboden och hittade ett tyg som föll mig i smaken och dessutom till ett mycket bra pris.



Idag tog vi det lite lugnare. Ingen klocka och en rejäl söndagsfrukost innan vi satte oss i bilen och åkte och hämtade en stor klätterhortensia hos en kompis som skänkte bort den via Bjäre fyndtorg. Tack Linda för den! Nu pryder den sin plats i vår "nya" trädgård och kommer garanterat att täcka en del utav staketet där.

Idag har vi också slutfört målningen utav stora delar av badrummet samt hela uterummet. Jag var bara tvungen att bära in de nyinköpta rottingmöblerna som vi hittade på Blocket för ett tag sen, även om väggarna knappt hade torkat. Ikväll åt vi ute men gick sen in i vårt nya uterum och bara satt där o njöt en stund. Lägenheten börjar mer o mer ta form. Ikväll bäddade jag även sängarna. I påsk när barnen kommer på besök kan någon utav dem få bo i en egen lägenhet som så önskas😊.

Hör o läser om den fruktansvärda bussolyckan uppåt landet där skolungdomar är på väg på skidresa och bussen av oförklarlig anledning välter, tre personer har hittills dött, ett antal är svårt skadade och ännu fler är mer eller mindre skadade. Så oerhört tragiskt. Vi tänker på dem och på deras anhöriga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!