måndag 19 februari 2018

Marockansk klinker, vinterdepressioner o annat smått o gott


Igår när vi var på Willab Garden så spanade vi faktiskt mest in golv, eller rättare sagt markbeläggning. Något uterum ska vi inte ha men däremot så borde vi lägga om altanen. Den har sett sina bästa dagar, indeed!

Marockansk klinker passar givetvis inte utomhus (om det inte är ett uterum), synd, det ä annars något som jag är vansinnigt förtjust i. Marockanskt kakel i köket kanske? Tyvärr har inte min man samma smak så det lär väl inte hända. Man får välja sina strider. Jag får väl njuta hos andra när jag ser det.


En altan belagd med skifferplattor kanske?


Lägg till bildtext
Eller trumlad marksten? Ja det tål att tänka på.


Fejkträ?? Nä, tror inte det, underhållsfritt men är det så snyggt? O hur länge håller det? Vi har i o för sig utemöbler i detta material i Spanien men det är en annan sak.


Det har varit en riktigt långsam måndag i mitt liv. Snöblandat regn och en temperatur runt nollan. Hur positiv blir man utav det? Jag bara undrar. Det fick bli en snabbsväng rakt över torget o in på Åhléns där jag hittade denna träningstopp från Röhnisch med 60% rabatt. Lite dagcreme, schampoo o balsam avrundade inköpet och lunchen.


Efter en hel dag med vattenfasta så satt det fint med lite stekt kassler från Kötthallen tillsammans med hemgjord cole slaw, kidneybönor och lite creme fraiche blandat med Ajvar relish. Avsaknaden av mat kanske inte heller gjorde mig muntrare idag precis? Det är dessutom en helt träningsfri vecka (om jag inte hittar på något själv förstås).



Ja, ja, gnäll, gnäll, gnäll, jag vet. Min man brukar säg: Du vill gärna framstå som en positiv människa men det är du f-nimej inte🙈🙊🙉 Om det finns berg så finns det även dalar, man kan inte vara på topp alla tider på året. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!