lördag 9 mars 2013

Platt som en pannkaka, Percy Barnevik och mjölksyra

Glutenfria bondkakor

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Idag tänkte jag vara snäll o baka lite kakor åt min svärfar. Glutenfria bondkakor. Ja ni ser själva. Herregud vilket resultat! Vad hände där liksom? De där kan man ju inte ge bort o inte orkar jag göra om inte. Men visst är det tanken som räknas? Fast han vet ju inte att jag tänkte….

 

Percy Barnevik Jag vill förändra världen

Igår besökte jag faktiskt bokrean. Den är annars inte alls som förr. En bok fick följa med hem Percy Barneviks “Jag vill förändra världen”.  Det ska bli intressant att läsa om en stark företagsledares liv och tankar.

Morgonens cirkelträning var kämpig. Mina ben som aldrig brukar ge sig blev plötsligt fulla med mjölksyra (så var det även sist). Det känns som att allting har vänt. Förr var det kondisen som inte hängde med men styrkan fanns där. Helt plötsligt så finns kondisen där men styrkan är borta. Eller är det bara det att kondisen förbättrats som gör att jag tar i ännu hårdare så mjölksyran kryper fram? Tja vi får väl se.

Dagens bästa avkoppling, en dryg timma i solstolen på vår bästa altan. Spotify i öronen o sen sov jag som en stock i vårsolens sken. Det var så varmt att t o m jackan fick åka av. När jag tittar mig i spegeln så ser jag att Egyptenbrännan börjar återvända:-) Härliga tider!

Ikväll blir det Mello (första gången jag tittar i år) gratinerad hummer o givetvis lite vitt vin. Det blir en fin kväll det här!

3 kommentarer:

  1. Tihi, ja det är tanken som räknas. Ibland blir det platt fall när man bakar kakor. Sist det hände mig var det nötkakor på plåten :)
    Ha en fin söndag, kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det tråkigt när man ansträngt sig? Nu fick han ändå kakorna för min man tyckte att jag var dum, att det inte spelade någon roll hur kakorna såg ut. Jag tror att svärfar blev glad ändå!
      Kram

      Radera
  2. Klart de duger att ge bort!
    Mannen har läst boken och gillar den :-)

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!