söndag 11 januari 2015

På blåsig promenad med Egon

 

Idag på förmiddagen gav vi oss iväg ner till havet för en blåsig promenad. I ärlighetens namn så var det mannens idé. Jag är alltid motsträvig till att ge mig ut i dåligt. Jag muttrade och tjurade lite men åkte ändå med under löfte att han inte skulle stöna var gång jag skulle stanna för att ta kort. När man väl kommer ut så har det faktiskt sin charm, bara man har ordetligt med kläder på sig. Lyckligast av alla var nog ändå Lexie.






 
 
Havet är mäktigt när vågorna rullar in.
 

 

 

 

 
 

 

 
Vacker är man inte när man paltar på sig för att inte frysa men det bjuder jag på. Jag vill inte frysa!
 
 
Norrebro hamn. Här är normalt sett en väg förbi stugorna för att ta sig ut till piren. Idag var den helt bortblåst, en stuga hade flyttat på sig och nästan alla trapport var på vift.
 

 

 
På vårt hus flyttade sig ett antal takpannor, samma pannor varje gång. Det kanske är dags att spika fast dem.
 
 

 
 

 

En söndag som i övrigt flutit på i sakta mak. Strykning och tv-tittande. Vi samlar kraft inför kommande vecka.

 

10 kommentarer:

  1. Så fin hon är din vovve. Förstår att hon var nöjd. Här har vi fått snö och det är mina vovvar lyckliga över ;) Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Lexie skulle säkert varit lycklig för snö men inte jag. En blåsig promenad däremot kan vi nog båda uppskatta!

      Kram

      Radera
  2. Så fina bilder...helst den första !!!.....härligt !Här har det lugnat ner sej nu...
    Lite snö har det kommit och stormen har bedarrat ;)
    Kram bia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att vi slipper snön. Du tycker säkert att jag är konstig men jag trivs bättre med regn än snö även om jag är trött på det också.

      Kram

      Radera
  3. Usch för storm! Här har det istället snöat i över ett dygn nu, inte kul det heller!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag föredrar nog nästan stormen om det inte blir värre än så här men det är inte så mysigt det heller!

      Radera
  4. Jättefin vove, men jobbigt med storm.
    Klä sig är viktigt.
    Nä nu måste jag kika vidare i din fina blogg.
    Ha en ny fin vecka nu.
    Hejsvejs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är hon fin vår Lexie:-) Du är välkommen att kika vidare och välkommen åter!

      Radera
    2. Tack tack. Jag kommer tillbaka.
      Ha en jättefin tisdag nu.

      Radera
  5. Vist är det härligt och mäktigt med havet :).....vi bor nära havet på vårt lantställe (torp)...där vi är på sommaren ;)
    Här snöar det och blåser...men ingen storm !!...det är mysigt att vara inomhus när det blåser och snöar ;)
    Kram bia

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!