fredag 3 april 2015

Stackars Jack!

IMG_20150403_141252

Idag åkte jag och hälsade på min föräldrar och tog med mig Lexie. Det blev ett antal lek-timmar tillsammans med deras hund Jack. Ja ni ser själva, de är helt slut!! Men roligt hade de nog.

När vi skulle åka hem såg Jack väldigt eländigt och olycklig ut. “Nej, ska hon åka ifrån mig!”

Lexie var nog lite mer lättad som den äldre av de två. Båda är lika snälla men vete sjutton om inte Lexie var lite snällare idag när hon tålmodigt lät Jack slita o dra i hennes päls, som den unghund han är, utan att beklaga sig;-). Jag tror att de båda kommer att sova gott i natt.

IMG_20150403_180441

Efter en ganska sömnlös natt vaknade jag till slut upp till en ganska solig morgon men med frost i gräset. När jag kom till mina föräldrar gassade solen utmed deras hus och vi satt ute och pratade i solen. På vägen dit fick jag ett infall och körde inom SIA glass gårdsbutik och köpte med mig lite glass som påskpresent. Där har jag inte varit på mer än 15 år tror jag. Där fanns en helt “ny” glassbutik som jag inte sett förut. Jag köpte med mig lite glass till mamma o pappa o några Almondytårtor till oss själva. Det är svårt att inte köpa för mycket. Glass, glass, glass överallt och till bra priser. En butik som är väl värd ett besök.

På vägen hem blev det ett besök på Fynda i Falkenberg utan resultat och sen som avslutning lite nagelfix på Euronail i Halmstad. Eftersom jag hade Lexie med mig så körde jag omkring en bra stund på Eurostop för att hitta en bra parkeringsplats i skuggan. Jag hittade en helskuggig plats bakom det höga hotellet och bedömde att där måste vara skugga tills jag kom tillbaka. Jag lämnade henne i bilen med halvöppna bakrutor men när jag kom tillbaka, 50 minuter senare, då stod bilen helt o hållet i solen! Ja nu var det absolut ingen fara. Temperaturen utomhus var trots allt inte mer än 9 grader och båda bakre fönstren i bilen var öppna men man ser så lätt det är att missbedöma en sådan situation. Hade det varit varmare än vad det var idag så hade jag givetvis aldrig lämnat henne i bilen, bara så att ni vet!

När jag till slut kom hem så var vår altan helt oemotståndlig så där sjönk jag ner och började smida planer inför älsklingens hemkomst imorgon. He, he, det blir nog inte som han tror, jag hoppas att han tycker att det blir bättre;-) Enda nackdelen med altanen idag var grannen som börjat elda “påskbrasa” eller nåt, o som rökfyllde både altan o hus. Inte så kul:-(

Träningen idag bestod av: Ingenting….Sorry, så är det bara ibland.

2 kommentarer:

  1. Kul för hundarna att leka. Vi hade också frost här i morse. Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Måste kika in till SIabutikeken någon gång. Älskar ju glass:-)

    Som svar på din fråga inne hos mig: Jo…det händer att vi överäter..haha. Men snarare är det ett ständigt småätande som inte är helt bra för hälsan. Det gäller att äta sunt för övrigt och röra sig så mycket man kan. Speciellt under de cafefria perioderna. Lagom är ju bäst:-)

    Önskar dig en fin fortsättning på påsken!

    Kram Cecce

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!