lördag 8 augusti 2015

Ett inlägg om - fotboll?? och bilister och cyklister

Ja plötsligt händer det. Sonen får lockat med mamman på en fotbollsmatch, första gången på flera år som jag ser honom spela o vad händer? Jodå han skickar in bollen i mål! 1-0 till hemmalaget. Bra jobbat där min son!

Vi cyklade dit och vi cyklade hem och hade alldeles för lite kläder på oss. Hjärnan har svårt att ställa om. Hela veckan har det varit jättevarmt o skönt men lagom till helgen blir det grått o trist och regn mer än halva dagen. Trots att man ser att vädret är sämre o trots att man ser på termometern att det bara är 18 grader så tar man för lite kläder på sig. Galet. Hela matchen igenom satt jag o frös.

 

Ärligt talat satt jag nog mest o surfade på min mobil, fotade, drack kaffe och var allmänt ointresserade men visst, stundtals var det kul och jag är glad att jag såg en match där sonen gjorde mål och hemmalaget vann. Visst är det lite roligare då?

4-2 så slutade matchen.

Något publikrekord var det nog definitivt inte idag. De stackarna som stod o sålde korv o hamburgare idag var nog inte överbelastade med arbete precis.

Ikväll sitter vi ute! Är det sommar så är det och är det lördag så är det. T-shirt, tjocktröja, fleece, långbyxor, sockar, tjock, tjock filt och infravärme. Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder, eller hur?

 

Jag måste förstås även här ondgöra mig över alla hänsynslösa bilister. Idag så cyklade vi till o från fotbollsmatchen för vi gillar att cykla. På vägen dit gick det bra men när vi skulle hem råkade vi återigen ut för en sådan där otäck incident när en bilist höll på att preja oss av vägen. Jag blir så upprörd! Varför?? Varför måste man som bilist köra om en eller flera cyklister när man samtidigt får möte med en annan bil på en smal landsväg utan vägren?? Förstår man inte som bilist att cyklisterna nästan blir prejade av vägen? Tänk om cyklisten vinglar till? Bara lite, lite, då är man helt rökt, körd, död! Kan man inte sakta ned ett par sekunder för att invänta fri sikt och svänga ut o köra förbi? Så mycket trevligare, säkrare och bättre livet då hade blivit för oss cyklister! Share the road! Vägen är inte bara till för bilarna väl? Även cyklister måste väl få plats? Det kan väl inte var för mycket begärt, jag bara undrar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!