torsdag 13 augusti 2015

Sommar o sol o ljuvliga kvällar - äntligen!

Dessa dagar är det inte svårt att slita sig från jobbet för att istället åka hem. Jag bara längtar ut. Direkt när jag kom hem idag så drog jag på mig träningskläderna och stack ut på en liten joggingrunda. Attans vad tungt det var. Idag hade jag verkligen problem med andningen igen, mycket värre än på länge. Vad har hänt?? Då kom jag på det. Igår när jag lagade mat till mina föräldrar då använde jag både mjölk (visserligen ohomonogeniserad) och vispgrädde som inte var laktosfri. Normalt sett så undviker jag mjölkprodukter så långt det är möjligt men när jag äter då är det laktosfritt. Det här var inte bra, det känner jag helt klart. Jag har känt det förr. Laktos påverkar min andning oerhört negativt. Konstigt, men så är det.

Efter joggingturen så slängde jag mig i solstolen o sov en liten stund. Därefter så blev det såklart grillning, idag hemgjorda hamburgare med ost och majonnäs. Ljuvligt gott och lättlagat.

Ett erbjudande som jag länge brottats med har jag idag slutligen lagt ned. Det känns vemodigt o det var svårt men som det känns nu så var det ett helt rätt beslut just nu. Allt är inte guld som glimmar och gräset är inte alltid grönare på andra sidan. Jag är nöjd här och nu och mina mål är ännu inte uppfyllda.

Tack o godnatt! Imorgon är det fredag!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!