söndag 10 januari 2016

Hur länge står man ut? Tankarna flyger...

Drygt en vecka på hemmaplan i detta väder och jag funderar redan, hur länge står man ut? Jag vill ha sol o värme, jag är inte skapt för vinterväder i Sverige! Undrar jag om inte min syster i Florida längtar lite efter mig:-)

Dag 7 på Kickstart med Ulrika och jag började dagen med denna underbara Smoothie gjord på banan, apelsin o spenat, ljuvligt gott!

Lunchen idag bestod av äggwrap med Skagenröra, sallad och gurka. "Detta var förb-t gott" utbrast min man. Han var lika lyrisk över gårdagens lax med räkor och apelsin. "Det bästa med din diet är att det inte är så ofta man behöver äta "döda djur"....". Behöver jag tala om att min man inte är lika förtjust i rött kött som jag är? Jag kan ändå inte påstå att jag saknar köttet speciellt mycket. Alla recept är fantastiskt goda och jag njuter av varenda tugga. Njae kanske att jag inte var sååå förtjust i spenatsoppan men jag bet ihop. Den kommer inte att bli någon favorit.'

Min städiver höll i sig även idag. Jag slet ut allt i ett utav våra skåp, slängde en massa onödiga prylar som jag aldrig använder (vem blir väl gladare av 25 år gamla gulnade tupperwareburkar?), organiserade om, flyttade saker hit o dit tills jag till slut blev nöjd. Om man tar små steg i taget (ett skåp i taget) så är det faktiskt rätt kul att rensa ut och organisera om. Jag känner mig så nöjd med min dag.

Lexie är allmänt nöjd bara vi är hemma och hon får vara med. Efter dagens promenad har vi återigen krupit ihop i våra goa fåtöljer och eldar brasa så att värmen fyller hela vårt hus. (O så tänker jag på Florida;-)

 

2 kommentarer:

  1. Det där med att rensa ur köksskåpen behöver jag göra men ser det som alldeles för stort projekt. Men kanske ta ett skåp i taget (el om dan) så blir det inte så mycket.
    Älskar brasan så här års, allra helst när vi kom hem efter julfirandet i Blekinge och det var 18 grader uppe.... nere vet jag inte men det är alltid kallare där ;-)
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Ja tar man bara lite i taget så blir det ju faktiskt inte så jobbigt. Jag gillar inte stora projekt, små, små projekt är mycket lättare!
    Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!