tisdag 26 april 2016

Ett kyligt träningspass med doften av hav i våra näsor

Ännu ett träningspass nere vid havet. Förhoppningsvis det sista i denna förlamande kyla. Igår var det verkligen riktigt kallt. Kanske ändå 6-7 plusgrader men vinden, den var iskall. Ett tufft konditionspass som avslutades med bålstyrka. Igår frös jag nästan hela passet igenom även om jag också svettades.

På vägen hem satte jag stolsvärmen i bilen på högsta och värmereglaget på 22 grader. Nu gällde att återigen få upp värmen. När vi kom hem blev det snabbmat. Varmrökt lax med gräddkokt broccoli. Hur gott som helst!

En sak som förundade mig idag på jobbet (och det är inte första gången det hänt), det är föräldrar som curlar sina vuxna barn som ändå är såpass vuxna att de äger ett eget hus. En pappa som ringer och gapar o skriker och är jätteupprörd för att sonens ärendet inte behandlats korrekt (enligt pappans åsikt). Då tycker jag det går för långt!! Är man så gammal att man kan bygga sig ett eget hus, då är man väl gammal nog att klara sig själv också?

Ja det är verkligen tur att man har Google som håller reda på en. Tack för påminnelsen:-) Om 7 dagar åker min man och jag till Istanbul för en låååång weekend. Tisdag kväll till söndag. Där ska vi verkligen utnyttja tiden. Jag tror att det finns huuuur mycket som helst att se. Klockan kommer troligtvis att ställas varje dag för att vi ska hinna med allt vi vill se. Sen måste det givetvis också finnas tid till att bara sitta på en uteservering och njuta av ett glas vin allt emellanåt.

Igår kväll var jag så trött att jag bara dog i soffan innan Biggest loser var slut. Ikväll har jag jobbat länge, kom hem strax efter 8 och är nu lika trött som igår. Vi får väl se om jag orkar programmet ut idag. Ögonen går redan i kors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!