lördag 30 april 2016

FotoRus, trädgårdsarbete och fällperioder

Ja nu har jag hittat en ny leksak igen. En ny fotoapp. Jag var ju bara tvungen att testa. Det här är en helt vanlig fredagmorgon...En dag med förvaltningschefsmöte. Bäst att klä sig snyggt;-) Selfie på det, check!

Det började kanske inte så bra förstås. När jag stod i badrummet på morgonen så målade jag ögonen med läppennan istället för eyelinern...samtidigt som jag såg att det hängde en duschhandduk bland de vanliga handdukarna, vems var den? Jo min...o den var blöt? Jag började fundera på när jag senast duschade? Insåg sen att här står jag naken i badrummet med vått hår, jag har nog faktiskt precis duschat....o så undrar jag....Det är nog dags för en liten semester. Istanbul, here I come!!!

Påskliljor på mitt köksbord. FotoRus!

 
Förra veckans IKEA-inköp har idag fyllts på med lite nya blommor. Det blir bättre, o bättre. Bara värmen behagar komma så kan det nog bli riktigt bra.
 
Vår "skämshörna" i trädgården.
 


Dagens spontanprojekt. Igår köpte jag två malörtsplantor, på uppdrag av mannen. I flera år har vi haft problem med att hitta malört till vår besk. Nu ska det bli slut med det. Vi ska odla vår egen igen. Det blev ett litet "Quickanddirty" projekt. Vänd upp och ner på alla grästuvor och så lite ny jord runt malörtsplantorna. Vi får väl se hur det blir.

 
Några timmar med den elektriska häcksaxen och sen den stora grästrimmern och vips! Där kom vår trappa fram igen! Var fanns den? Och var den verkligen så bred;-)

 
Slutligen, är det en ponny eller en hund vi har?? Attans vad hon fäller!!! Det kanske är dags att sticka en kofta?? Halva Lexie är borta men bra blev det.

 

Valborgsmässoafton firas inomhus. Någon värme att tala om finns inte alls, tvärtom. Det är kallt som synden. Det blev en fiskgratäng med sallad som intogs inomhus. Ute kan vi vara sen, när det blir varmare.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!