söndag 6 november 2016

Höstpromenader och den godaste maten på Victoria i Båstad

























Helt under isen. Så kände jag mig igår. Vintertiden har klått mig hårt denna vecka. Jag har somnat för tidigt, vaknat mitt i natten o legat läst flera timmar o som följd varit helt degig i huvudet på dagarna.

Även i fredags kväll däckade jag redan klockan 9 och hela lördagen gick jag omkring som i ett töcken. Inte ens en dryg timmas promenad i friska luften hjälpte upp det hela.



























På kvällen igår åkte vi ner till Victoria i Båstad och åt tillsammans med svågrar och svägerskor. Med tanke på hur trött jag var så utsåg jag mig frivilligt till chaufför. När man äter här så blir man aldrig besviken men det vete sjutton om det jag åt igår inte var det godaste jag någonsin ätit där! Ryggbiff som var så mör att den bara smälte i munnen tillsammans med en stor portion hemgjord bearnaisesås, rostade smålökar och sallad. Oj, säger jag bara!! Där hade de verkligen lyckats! Man blir alltid vänligt bemött och alla önskemål om LCHF, glutenfritt m m tillmötesgås villigt o glatt. Definitivt vårt favoritställe i Båstad!
























Det blev ingen sen kväll med tanke på min trötthet men när vi kom hem satt en utav sönerna där med en kompis och vi satt och pratade med dem en stund innan vi kom i säng. Det var nog bra för inatt lyckades jag äntligen sova en hel natt och vaknade inte förrän kl 7 imorse så idag känns allt så mycket bättre.

Även idag blev det en lång hundpromenad. 7 kilometer i hård blåst och bara ett par plusgrader. Mössa, vantar, dunjacka, överdragsbyxor och luva. Inte mitt favoritväder men Lexie var nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!