lördag 6 juni 2015

Stressen som påverkar din kropp

Godmorgon världen! Det kanske inte syns men det känns. Stressen. Denna veckan har varit ännu en oerhört stressig vecka, så mycket att göra och så lite tid. Denna veckan har det varit påtagligt hur stressen påverkar min kropp. För första gången på mycket länge så hade jag två sömnlösa nätter i rad.

Sen ett bra tag tillbaka har jag annars känt hur jag har landat i mig själv. Jag har känt mig trygg i min kropp och trygg med mitt jobb. Vikten har gått nedåt och jag har sovit på nätterna. Nu har jag återigen dragits ner i en negativ spiral. Sömnlöshet och viktuppgång. Träning måndag, tisdag och onsdag. Jag har ätit enligt 16-8 principen måndag, tisdag, torsdag och fredag och med strikt LCHF-kost o ändå har jag gått upp 1 kg i vikt...det enda jag har slarvat med är nötter vid ett par tillfällen (i begränsad mängd) samt att jag åt på en Thai-restaurang en dag men utan något friterat. Helt galet. Nu måste jag ta några djupa andetag och få tillbaka mitt lugn.

Igår var vi på studentuppvaktning i Rydebäck och fick se svågern o svägerskan nya lägenhet. Helt underbar med en gigantisk balkong med havsutsikt. Den balkongen rymde fler personer än vår altan. I en sån lägenhet skulle jag definitivt kunna trivas för resten av mitt liv. Ett bra val utav dem.

Studentmat som passade perfekt till en LCHF:are, kallskuret, lite remoulad och jordgubbar. Det blev en mycket trevlig kväll med mycket prat och gemenskap.

Nu ska jag ut och hjälpa tilll med att plantera de där häckplantorna som jag köpte förra veckan. Det blir ett bra träningspass som nog får kompletteras med lite löpning eller cykling senare idag.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!