torsdag 9 juni 2016

En arbetslunch på stan och ytterligare minus på vågen

 
Enda sättet för mig och min närmsta kollega att hinna prata är nästan genom att äta lunch tillsammans. Igår gjorde vi det, så även idag och det är ju väldigt trevligt. Idag blev det Café Nosh som fick ett besök.

 

 
Salladerna är goda och bäst är nog deras Ceasarsallad. Givetvis lämnades brödet kvar.

Just nu är det så sjukt hektiskt på jobbet att man knappt hinner andas. Det är väl semesterstressen som börjar kicka in. Allt ska vara klart innan sommaren. Det är bara att bita ihop o köra på men jag är grymt trött, det är bara att erkänna.

 

 
4 veckors kickstart med Ulrika är jag inne på igen. Nu på en ny betalkurs men jag följer den inte. Jag gick med för att det utlovades grillrecept men hittills har jag inte hittat många sådana. Maten denna gången passar inte mig lika mycket men jag försöker ändå följa det så gott det går och byta ut det jag inte vill ha mot samma kalorimängd av något annat. 500 kaloriersdagarna följer jag inte förstås. Det är knappast värt det, det är för jobbigt. Det får hellre ta lite längre tid.

Ikväll blev det ändå enligt planen om än lite ångestfyllt. Grillad biff med paprikasås och quinoasallad. Quinoa!!!! Det har jag inte ätit på många år, det är alldeles för mycket kolhydrater men det var vansinnigt gott fast nu mår jag inte bra. Magen är uppsvälld och konstig och jag känner mig jättetjock.

0,5 kg ytterligare har nu försvunnit och det känns så bra.

 

 

Idag var jag också och fixade nya naglar. Svagt lila hade jag tänkt men sen fick jag syn på färgen som satt på nagelskulptrisen. Wow! Turkosblå glittriga naglar! Jag funderade länge, skulle jag våga? Är jag för gammal? Nä, jag har väl aldrig varit mesig heller och jag älskar färg, vi kör!!

Nu går jag igenom midsommarhelgen med glitter och färg på mina naglar och är nöjd. T o m mannen tyckte att det var snyggt:-) Det känns bra.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!