fredag 27 maj 2016

Ett underbart boxningspass som inledning på helgen

 
Ibland får jag nästan nypa sig i armen, så bra jag har det! Idag satt jag hemma och jobbade och hoppade över den dagliga morgonpromenaden. Istället satt jag framför datorn redan halv 6 på morgonen. Vid halv 8-tiden tog jag en paus och körde ner till hamnen i Båstad där jag träffade det här goa gänget för 45 minuters stentuff boxningsträning! Bättre inledning på helgen kunde man väl knappast önska sig?

Idag är en fastedag, så boxningspasset kördes på fastande mage men det var inga problem. Framåt 1 fick magen lite tonfisk med majonnäs o gräddfil. Det klarar jag mig bra på. Idag är det extra lätt att motivera sig. Mitt viktresultat den här veckan är i värsta Biggest loser stil! Ja, jag erkänner, jag ställde mig på vågen idag igen... -3,6 kg på 4 dagar!! Halleluja moment! Ulrika Davidssons Sommarturbo äger!!! Min man frågade: "Hur mycket hade du gått upp innan då...." Frågan är om jag inte skulle hämta boxhandskarna:-( Ibland säger han saker som inte är bra för hans eget bästa....

Cykelkläderna från Wiggle som kom igår passade väl. Cykelbyxorna kunde kanske vart en storlek mindre, speciellt om jag krymper...men de lär väl inte töja sig så det ska nog gå. Tröjan var både snygg och perfekt i storlek. Jag är så nöjd.

Dagen har också omfattat ett besök på Systembolaget. Lite vin måste man ju ha till helgen (det ingår faktiskt i kostprogrammet:-). Har ni upptäckt att alla viner sedan en tid tillbaks är märkta på hyllkanten med sockerhalten?? Hur bra som helst!! Jag går nu slaviskt efter det. Inte mer än 3 gr socker/liter. Herregud, man inser nu att många utav favoritboxarna från förr kan innehålla så mycket som 22 gr socker!!! Finns säkert de som innehåller ännu mer. Det är ju helt sjukt! Det är inte vin, det är alkoholhaltig saft. Aldrig mer att jag köper ett sådant vin, blir man bjuden så vet man ju inte vad det innehåller men att köpa ett sådant vin själv, det kommer inte att hända.

 

 

Fredag kväll och molntäcket sprack bara helt plötsligt upp. Solen strålar och det är hur varmt som helst på vår altan. Här kommer vi att tillbringa kvällen med grillad halloumi och blomkålstabolule. Den nyinköpta gjutjärnsplattan till grillen kommer nu väl till pass.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!