onsdag 25 maj 2016

Från 26 grader och sol i Halmstad till 14 grader och mulet i Tvååker

Det är helt galet!! Idag åkte vi från ett 26-gradigt soligt Halmstad till ett 14-gradigt mulet Tvååker!! Det skiljer ca 6-7 mil, idag väldigt långa mil. Vi kom dit i sommarkläder och höll på att nästan frysa ihjäl under tiden vi inventerade vad vi mer ville ha med oss från föräldrahemmet innan det försvinner bort. Nu är vi på väg hem med en fullastad bil. Torkvinda, julduk, stolar, verktyg en gammal dockvagn m m, m m. Alternativet hade varit loppis.

 

 

Dagens 500 kaloridag valde jag att göra lite annorlunda än vad Sommarturbon säger. Bär till frukost men sen ingen mer mat förrän kvällen. Då blev det 2 ägg med majonnäs och räkor. För mig är det mycket lättare att helt avstå ett mål än att bara äta lite. Jag äter hellre lite mer det målet som jag äter. Om det ger samma resultat, det vet jag inte. Det får vi se. 500 kcal på en dag fördelat på 2 eller 3 mål, det funkar dåligt för mig, vi provar så här.

Magpasset i måndags känns idag vill jag lova! Aj vad det gör ont att hosta o skratta men oj vilken go känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!