söndag 15 januari 2017

Hälsomånaden är inledd



















Efter december månads frosseri i godis och efter all julmat och därpå 11 dagars matintag i Spanien, så kändes det som att det var dags för en hälsomånad. Vi började bra i Spanien med promenader. Mellan 20000 o 30000 steg varje dag och med en toppnotering på 35329 steg när vi gick till Fuengiroa. Nu kör jag Ulrikas kickstart Xtreme i 2 veckor och sen fortsätter den nyttiga kosthållningen tillsammans med motion varje dag (minst 20 minuters promenad) och inget onödigt fredags-/lördagsvin. Det kanske inte är optimalt att vara så här strikt i januari eftersom det är min absolut värsta månad på hela året, jag bara avskyr den, men jag kör ändå. Den 10 februari lossar vi lite på tyglarna igen.

I vart fall, gårdagens middag med kalvfrikadeller i tomatsås med squashtagliatelle var suveränt gott!!! Där led jag inte precis. Bubbelvatten med mangosmak gjorde också måltiden lite roligare än om det bara hade serverats kranvatten. Det får gå. Somnade i soffan gjorde jag trots allt lika tidigt både fredag o lördag. Kl 10 sov jag som en stock. Tråkmåns😞



















Denna veckas väder har verkligen inneburit en chock efter våra 11 dagar i Spanien. Snö o is o blixthalka och jag har valt att åka tåg två dagar. Rätt skönt att slippa köra när väglaget är så kasst.

























Utevistelse är inte det jag gillar bäst när det är kallt men vad gör man inte om man lovat sig själv att röra på sig varje dag i en månad. Man går ut o går varje kväll i fullmånens sken och man ger sig iväg till Studio 4 kl 9 på morgonen i iskyla trots att man vet att det är uteträning som gäller. Igår var det intervallträning i Malenskogen kombinerat med styrka på utegymmet. Grymt jobbigt men effektivt. I joggingspåret fick jag fin draghjälp och pepping av två träningskompisar sista varvet så att jag äntligen hängde med lite bättre. Tack för det! Jag är ur-kass på att springa😬 så den hjälpen var guld värd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!